Practical prerequisites for the creation and implementation of distance learning platforms

Autoři

  • Maxot Rachmetov L.N. Gumilyov Eurasian National University, Astana, Kazakhstan
  • Aigul Sadvakasova L.N. Gumilyov Eurasian National University, Nur-Sultan, Kazakhstan
  • Peter Schmidt english https://orcid.org/0000-0001-5928-2821

Klíčová slova:

LMS, Education-online platforms, distance learning technologies, virtual platforms, Asynchronous Learning, synchronous learning

Abstrakt

Rýchly vývoj informačných a komunikačných technológií si vyžaduje začlenenie flexibilných, webových vzdelávacích prostredí, ktoré sú dostupné bez geografických obmedzení. Táto štúdia skúma efektivitu LMS pri poskytovaní komplexných, adaptabilných a interaktívnych vzdelávacích skúseností vhodných pre inštruktorov aj študentov. Zdôrazňuje použitie štandardných a inovatívnych nástrojov v rámci LMS na zvýšenie produktivity výučby, splnenie vzdelávacích cieľov a podporu pútavého vzdelávacieho prostredia. Ďalej článok pojednáva o vývoji a implementácii prototypu systému riadenia vzdelávania založeného na štandardoch SCORM (Sharable Content Object Reference Model) na ilustráciu praktických aplikácií v dištančnom vzdelávaní. Empirické dôkazy z prieskumov uskutočnených v L.N. Eurázijská národná univerzita Gumilyov a univerzita Atyrau vykazujú významný trend smerom k prijatiu týchto platforiem, čo podčiarkuje ich rastúci význam pri plnení súčasných vzdelávacích požiadaviek a príprave študentov na profesionálnu konkurencieschopnosť v globálnom prostredí. Zistenia obhajujú neustále zlepšovanie online vzdelávacích platforiem, aby sa zabezpečilo, že budú spĺňať dynamické potreby študentov aj pedagógov v digitálnom veku.

Stahování

Publikováno

2024-07-02